
W większości współczesnych mediów nie sposób nie zauważyć tematyki finansowej i ekonomicznej poruszanej przy niemal każdej nadażającej się okazji. Przez długie lata jednak media kompletnie nie ingerowały w świat wielkiej polityki ani finansów, skupiając się raczej na skutecznym tworzeniu programów rozrywkowych i dbaniu o wysoką sprzedaż reklam. Komercjalizacja mediów doprowadziła więc w wielu regionach do tego, że społeczeństwo kompletnie przestało interesować się zagadnieniami związanymi z finansami czy polityką. W takich warunkach trudno o podejmowanie słusznych demokratycznych wyborów i w efekcie coraz częściej w tych najbardziej ignorujących społeczeństwach pojawiła się panika wynikająca z tego, że elity polityczne kraju nagle okazały się kompletnie niezdolne do realizowanai swoich podstawowych zadań. Nawet prowadzenie krajowych finansów i ustalanie budżetu na najbliższy rok nie jest dzisiaj szczególnie prostym zadaniem. A dla przedstawicieli elit politycznych nie powinno być nic trudnego w tych corocznych obowiązkach.